meštruácia

Svet žien

PMS - Predmenštruačný syndróm

Predmenštruačný syndróm sa vyskytuje v druhej polovici cyklu, akonáhle sú plodné dni u konca, ale ešte pred začiatkom menštruácie. Vyznačuje sa predovšetkým podráždením, smútkom, agresiou, depresívnou náladou, zvýšenou citlivosťou a dokonca aj tendenciu k plaču, vyčerpaním, citlivými prsiami, vyrážkami, nadúvaním a mnohými ďalšími príznakmi, ktoré sú ako psychické tak i somatické.

Predmenštruačný syndróm sa vyskytuje v druhej polovici cyklu, akonáhle sú plodné dni u konca, ale ešte pred začiatkom menštruácie. Vyznačuje sa predovšetkým podráždením, smútkom, agresiou, depresívnou náladou, zvýšenou citlivosťou a dokonca aj tendenciu k plaču, vyčerpaním, citlivými prsiami, vyrážkami, nadúvaním a mnohými ďalšími príznakmi, ktoré sú ako psychické tak i somatické.PMS - kde sa vzal?Hlavným dôvodom je ovulačný cyklus, ktorý je sprevádzaný zníženým množstvom hormónov produkovaných vaječníkmi v druhej polovici cyklu, takzvanej luteálnej fázy. V tejto fáze cyklu sú pravdepodobné tiež poruchy vo fungovaní receptorov pre neurotransmitery, najmä sérotonergických cestách, ktoré majú vplyv na náladu. Žiaľ, na PMS neexistuje žiadny liek. V extrémnych prípadoch, keď symptómy významne bránia nášmu každodennému fungovaniu, môže sa PMS liečiť pomocou antidepresív.Diéta a cvičenie patrí medzi prírodné prostriedky pre PMS. Príznaky PMS môžu byť zmiernené vitamínmi skupiny B, snažte sa jesť celozrnný chlieb, orechy a vajcia (väčšinou žĺtky), banány a špenát. Ďalším vitamínom, ktorý by mohol byť váš spojenec v boji s PMS je vitamín E. Nájdete ho v orechoch, slnečnicových semienkach, avokáde alebo olivovom oleji.Symptómy PMS sa tiež dajú zmierniť požitím horčíka a draslíka. Horčíka pozitívne vplýva na náš nervový systém. Nájdete ho v hnedej ryži, arašidoch, mandliach a horkej čokoláde (s minimálnym obsahom kakaa 70%). Hlavnými zdrojmi draslíka sú paradajky a banány. Draslík reguluje vodu v tele, čo ovplyvňuje zväčšovanie objemu v okolí bedier.Počas PMS sa snažte nejesť príliš veľa soli, ktorá zadržiava vodu v tele. Pokúste sa znížiť hladinu cholesterolu, ktorý zvyšuje produkciu estrogénu, ktorej výška v druhej polovici cyklu je nadmerná tak ako tak. Obmedzte príjem alkoholu, ktorý bráni vstrebávaniu vitamínov a minerálnych látok potrebných pre zmiernenie PMS. Vyvarujte sa kávy a čaju, ktoré môžu zosilniť nervozitu.Starajte sa o seba! Počas PMS je dobré venovať pozornosť činnostiam, pri ktorých rastú endorfíny -  športové aktivity môže byť upokojujúce v druhej polovici cyklu. 

Zoznámte sa s našimi výrobkami Bella Perfecta

aplikácia pre ženy

Vitajte späť! Prihlásenie

Zaloguj się do Bella Woman, przeczytaj magazyn online, obejrzyj najnowsze filmy i sprawdź co nowego w energetycznym Świecie Bella!

Ak nemáte účet - Zaregistrujte sa tu

Prihlásiť
zabudli ste heslo